Crazy Surfers Paradise, Byron Bay and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline - WaarBenJij.nu Crazy Surfers Paradise, Byron Bay and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline - WaarBenJij.nu

Crazy Surfers Paradise, Byron Bay and Sydney

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 Januari 2014 | Australië, Sydney

Halloootjes! Happy new year everybody, and the best wishes for 2014.

Ik heb echt geweldig nieuwjaar in Sydney gehad maar ga jullie eventjes in chronologische volgorde meenemen door mijn reis. In Brisbane dus echt leuk gehad gehad bij Paulette en Madeleine. Zondag 21 december werd ik afgezet bij de Greyhound door Maddy en zie hun weer de 20e wanneer ik naar NZ vlieg. Eigenlijk zou ik Val en Rebecca pas meeten in Byron Bay, maar gingen toevallig rond dezelfde tijd naar Surfers Paradise. Ik ben tegenwoordig helemaal van het Couchsurfen, dus ook hier in surfers had ik een host gevonden. Ik was beetje in twijfel over deze man want hij is wat ouder en houdt erg van feesten. Voordat hij mij accepteerde moest ik een hele vraaglijst afgaan,het was volgens mij wel grappig bedoelt maar alsnog wilde hij er wel echt antwoord op haha. Kleine greep uit de vragenlijst:

Eline, I think you can survive Sun City (zo noemt hij zijn huis) and not get too addicted to all the fun, then you could just be the
perfect choice to stay here but before i confirm, i have some VERY important questions:

1. Are you allergic to crazy and fun people, parties, loud music, champagne cocktails and shots?
2. Will you promise to leave again and not stay forever at the best couch in the universe?
3. You are not wanted by the police, interpol or immigration etc etc...
4. Can you tame crocodiles in case you fall into the pool

DUS?! Ik zat dit met kleine shock dit te lezen maar hij gaf op het einde nog melding: Make sure you've read my profile to make sure you don't faint, or die or shock when you get here. Nou dat is dan wel weer lief he?! Ik als verstandige meid was nu beetje gewaarschuwd, dit is misschien toch niet zo'n goed idee, al ben ik natuurlijk heel goed in crocodiles tammen en cocktails drinken... Ik heb die man zijn profiel helemaal doorgelezen en hij had de meest liefdevolle recencies van andere mensen die daar hadden geslapen. Maar zijn fotos en vragenlijst kwam zo fout over dat ik het niet zeker wist. Uiteindelijk had hij me geacccepteerd in zijn huis, maar ik heb Val en rebecca ook maar uitgenodigd want anders had ik misschien niet gedaan. Ik vond zo tegenstrijdig; hoe kan iemand zo fout overkomen maar zoveel lieve en goede recencies hebben. Of zijn die mensen allemaal gek?! Maargoed: daar kwamen we dan aan in Surfers Paradise! The party place, ziet eruit als little Miami met grote gebouwen aan het strand en mensen die 'Fancy 'gekleed zijn. Peter kwam ons ophalen van de Greyhound en hij had al gestuurd naar me dat ik beter zorgde dat die bus opschoot want we gingen op een partyboot. Nou de Greyhound is echt nooit sneller dus "too bad dacht ik, geen partyboot voor ons." Ik had Valerie en Rebecca hier nog niet helemaal over ingelicht, wantja we gingen die boot toch missen. Helemaal verrast was ik dan ook dat hij ons toch kwam halen. Peter Sun, noemt zichzelf ook Peter FUN "Chief Troublemaker of Sun City Party Guest Selection Comittee " stond daar dan op ons te wachten. Hij is rond de 50/60 schat ik, draagt party hempjes, grote ringen, fout petje en een grote koptelefoon. Haha we kregen gelijk dikke knuffel, ik mocht voorin natuurlijk en kletsen met Peter. Hij vertelde ons: You guys are so lucky, the boat broke down sooo jeejeejeje you can come on the partyboat! You wearing bikini? Ahum, eerste shock voor de meiden achterin die de middag iets anders hadden willen doorbrengen. We reden gelijk naar het huis van zijn vriend, geen tijd voor verkleedpartijtjes, want we moesten naar 'The Christmas Party' die al volle bak bezig was. Serieus, vanaf nu waren wij drietjes echt in shock. We kwamen aan bij een miljoenen huis, alles strak wit en modern, huis vol fancy mensen: lees vooral jongen vrouwen die super veel make up en te weinig kleding droegen. Wij kwamen daar aan in onze sexy busoutfit, not. We mochten ons verkleden in de luxe slaapkamer, ensuite badkamer en hebben alle gekkigheid even laten gaan. Ja, ik probeer het goed te laten overkomen maar je verwacht dit echt niet... Bikini aan en weer gaan. Om alle ongemakkelijkheid weg te nemen kwam Peter aan met zijn famous Champagne Cocktails; bestaan bijna uit alleen alcohol, maar door alle zoetigheid drink je het weg als limonade. Dus, sta je dan in een chique huis, alcohol, duur eten en een boot aan de steiger. Denk je alles gehad te hebben, lopen er drie maltesers door het huis. Makkelijk te herkennen hoor die beestjes want ze hadden allemaal verschillende kleur staart :O fel roze, blauw en groen. Okey?

De rest van de dag hebben we onszelf maar gemakkelijk gemaakt. Dan pas ik me wel snel aan hoor ;) We gingen na wat bunkeren op alle lekkere hapjes, eindelijk de boot op. Free champagne, shots, food, drinks: ze kwamen steeds rond met lekkernijen. De meeste mensen waren gewoon vrienden, anderen waren meiden die ook bij hem sliepen of bij vrienden. Sommige waren bloedirritant, vroegen duidelijk om aandacht en liepen halfnaakt rond maar wees gerust de meeste meiden waren gewoon gezellig en normaal dus ons goed vermaakt. Na wat drankjes verder gingen we eindelijk ons nieuwe onderkomen zien. Op zijn recensies las ik veelbelovende verhalen over zijn huis. Nou, alles was waar! Super groot, modern huis: zwembad,lift en genoeg slaapkamers met aansluitende badkamers. De lift bracht ons naar de derde verdieping waar wij onze eigen kamer hadden! Een groot kingsize bed, balkon, badkamer en mega kast. Al snel hadden we ontdekt dat de kast volstond met hoge hakken en er hingen party dresses. Een kaartje op de kast liet ons weten dat dit was voor de backpackers was die geen fancy kleding bij zich hadden. Nou, haha wat een fijne vent ook. Gelijk een fotoshoot erop los gegooid, want wat een jurken hingen erbij zeg. Na onze verkleedpartij, gingen we terug naar beneden waar de gehele woonkamer was om getoverd in een party place. De kamer stond vol rook, laserlampen en keiharde muziek. Peter greep Valerie beet, hij had namelijk als doel haar in het zwembad te gooien.. Ik als lieve zus wilde haar natuurlijk helpen maar helaas belandden we toen met zn 3en in het zwembad .Ik had mijn kleren al aan, mijn horloge maar gelukkig niet mijn telefoon. Rebecca werd ook niet lang gespaard. Wat een feestje. Toen iedereen erin werd gegooid zijn wij er snel tussenuit gesneakt haha. Zo, eventjes een verhaaltje ofniet? Sorry dat het zo uitgebreid is maar anders komt het niet over en het heeft nogal indruk gemaakt ;)! Na heerlijk geslapen te hebben zijn we de volgende dag Surfers Paradise gaan bekijken. Echt heel mooi vond ik het, al die grote gebouwen aan het strand, boulevard, winkels, sushi mmm! Onze NL vrienden weer tegen gekomen en daarmee strandwandeling gemaakt.Savonds gewoon zelf gekookt in zijn keuken en met zn drietjes gegeten. Ik moest echt mijn laatste weken in Australie regelen want heb nog maar paar weken voor het hele zuiden en the outback! Ik als fanatiekeling zoveel mogelijk offertes aangevraagd en uiteindelijk een goede deal gemaakt vind ik zelf dan toch,als ik het maar geloof he? Goed, toen moest ik mijn vlucht gelijk boeken want anders heeft tourtje ook geen zin. Op een of andere manier had ik mijn terugvlucht staan op 11 feb ipv 11 jan. Ik was echt helemaal in de stress van al dat bellen en regelen, het kost zoveel geld en tijd. Dus ik gelijk naar de vliegmaatschappij gebeld, wat me verdorie 30min kostte. Ik liep daar te ijsberen door de kamer en boos op mezelf te zijn. Snap nog steeds niet hoe het kon gebeuren dat ik andere datum had, na 30min kreeg ik eindelijk een Aziaat aan de lijn die me haarfijn uitlegde dat ik toch echt voor 11 feb had geboekt. AAAHHH Ja dat zag ik zelf ook wel, maar dat is fout. Het zou me 80 dollar meer kosten, plus 15 dollar administratie. Ik kon wel janken, gelukkig hoorde de Aziaat dat ook en liet me alleen de 15 dollar betalen. Goed, het was dan misschien geregeld maar ik was totaal gestresst. Val kwam binnen en ik zei; I NEEED a drink, NOW! Sorry, maar moest echt even relaxen haha. Dus valerie ging mee naar The Bottle Shop maar Peter hield me tegen want hij was helaas al dicht. Natuurlijk had hij hier oplossing voor: daar kwam hij weer met zijn Killer Drink. Dat drankje bestaat uit mango sap; aangemaakt met alcohol licor, daarbij goede champagne en flinke scheut licor 43. Die eerste was bij mij zo weg... twee en derde kwamen snel daarna. Peter is echt een feestbeest maar heeft hart van goud. Hij zorgt ervoor dat je goed terecht komt, want overdag ook wilde hij weten of alles toch gelukt was met vervoer enz. Die avond kwam hij naar Val en mij toe met een soort Oorkonde. Echt heel lief; you survived Sun City! En dan nog foto erbij van ons op de boot en dan onze namen erboven. Hij had ze die avond voor ons alle drie gemaakt. Het klinkt misschien stom maar vond echt super tof van hem. Ondanks dat we soms wel beetje awkward situations hadden en zwembadfeestjes, hij was echt lieve man en super huis! Die avond eindigde in een dik feestje. Rebecca was wat later aangesloten en kwam terecht in een rookkamer en discolampen. Val kon het niet laten om steeds het nummer 'Shots shots shots' op te zetten dus elke keer kregen we een shotje. Die vond mevrouw namelijk wel lekker, gemaakt van verse jus!

The next day; 24 december. Peter bracht ons naar de bus die ons richting Byron Bay bracht. De busrit kon niet snel genoeg voor me gaan. Normaal geniet ik wel van de greyhound, lekker zitten, alleen zijn en muziekje luisteren maar deze rit was ik niet zo lekker haha ;)! Akkoord: kater. Eind van de middag kwamen we aan in Byron Bay waar we kerst gingen vieren. Ik had al maand contact gehouden met Jordan,ook via couchsurfing gevonden. Hij had plekje voor ons maar het veranderde wel honderd keer. Uiteindelijk verbleven we in het huis van zijn zus waar hij weekje op moest passen. Wij sliepen in de kinderkamer haha, daar ga je dan van een kingsize bed naar een kleine kinderkamer met een stapelbed waar ik net in kon. Byron is een klein hippie plaatsje. Kerstavond hebben we grote bbq gehouden met groep NL die we al heel de reis op verschillende plekken tegenkomen. Helaas had iedereen dit geweldige idee: ipv gourmet lekker bbq op strand. In byron waren er maar twee public bbq. Daar zit je dan met 10 man al kei lang te wachten. Ik zat op de grond, tussen al het vlees, salade en bier en ik dacht nog bij mezelf: dit verhaal moet toch een betere wending krijgen? Dit kan ik niet verkopen ;)! En jahoor; de meiden gingen op zoek naar bbq. We hadden toch niks te verliezen. We wilden eigenlijk in het gastvrije Australie om iemand zijn bbq vragen (natuurlijk doet niemand dat) maar toch. Uiteindelijk na 5 min vonden we een bbq met picknick tafel nog geen 100m van de public bbq vandaan. De bbq hoorde eigenlijk bij het appartement maarja, who cares? als het niet mag, horen we het wel. Hop, 10 NL even verhuist en binnen half uur had iedereen lekker stukje kangaroo, steak of sweet corn voor zijn neus. Jammie! Super gezellige avond, maar helaas waren we net te laat voor het uitgaansleven van Byron. We hadden iets telang over de terugweg gegaan met een winkelwagen vol eten en vieze vaat. Nou... uiteindelijk donderde alles steeds op de grond haha, of hing iemand weer in een boom. Anyway; na half 2 kon je niet meer op stap. Ik was wel toe aan een slaapje na het feesten bij Peter Sun. Christmas day hebben we gewoon lekker op het strand door gebracht, kijkend naar surfende mensen en kerstmis mutsen. Zo mag kerst altijd wel zijn! Ondanks dat miste ik thuis wel, iedereen gezellig bij elkaar en fotos van lekker eten en familie! Pizza op de beach had ook wel wat als Christmas Dinner! Tweede kerst hier is Boxing Day: uitverkoop! Dus na lang uitslapen even het stadje bekeken en inkopen gedaan voor ons eigen kerstdiner. Grappige was dat we de meeste stukken hebben moeten 'hitch hiking'. Volgens Jordan meest normale zaak in Byron. Echt met hele lieve mensen mee gereden, leuke ervaring! Die avond een lekkere tapasavond "thuis" gehad met Val en Rebec, kerstmuziek aangezet en met gezellige movie helemaal compleet. De avond nog met mijn paps en broertje geskyped die zich net gingen klaarmaken voor de tweede kerstlunch. Vrijdag 27e helemaal niks uitgevoerd. Ik geniet elke keer zo van een huis hebben, dat ik liever daar blijf. Die avond hadden we de nachtbus van Byron naar Sydney; 13 uur in de bus. Eerste keer voor mij dus echt geen pretje. Ik had elke keer goede plek en gelukkig had ik weer geluk: niemand naast mij jeej! Slaappil erin en rond 2 uur gewoon in slaap gevallen.
Mijn flexibiliteit weer op de proef gesteld en in elke manier proberen te slapen. Paar uur van Sydney kwam Chinees naast me zitten dus was de pret voorbij. In Sydney konden we verblijven bij meisje van de groep waar Valerie mee aankwam in het begin. Ik had met Michelle al wat contact gehouden, ze kwam ons halen en nam haar mee naar haar net nieuwe appartement in het hartje van Sydney; Darling Harbour. Ze wonen er nog maar net dus het was ongemeubuleerd. haha ik was allang blij dat we er konden slapen, maar de luchtbedden waren uitverkocht dus 1e nacht was op het comfi tapijt. De eerste dagen in Sydney de stad verkend, relaxen, gezellig wijntje gedaan aan Darling Harbour. Heel spannend ook nog tattoo laten zetten; voor rebecca maar nog steeds spannend.

Twee vriendinnetjes laura en sanne van mij weer gezien in Sydney; die probeer ik sinds Mission Beach te meeten. Samen lekker sushi lunch gehaald en in Hyde park alles besproken voor the big day. We waren met zoveeel mensen, kon bijna niet dat het ging lukken samen te zijn. 30 december tot in de late uurtjes bezig geweest met voorbereidingen. We wilden namelijk naar een park gaan met goed uitzicht, het was gratis, BYO alcohol was niet toegestaan en je moest er mega vroeg zijn voor goede spot. Wij savonds nog bezig geweest met het 'sealen van flessen' om zo toch wat drank mee te hebben. Je wiltnwel iets te proosten hebben om 12uur. Je mocht alleen gesealde flessen mee nemen: nou wij als pro's eventjes gedaan. Sta je dan met een gesealde fles; half vol. OEPS! 1,25 liter fles en te weinig booze. Lekker blond. De volgende dag 31 december om half 6 uit bed, maar vier uur slaap gehad en Rebecca zei toen de wekker ging: We kunnen anders ook uurtje later?! haha echt het slechtste om te zeggen op zo'n moment. Valerie als drilmeester ons eindelijk van ons 'bed' gekregen: lees 1 dubbel luchtbed met zn drieen. Hoezo comfi? Om half 8, ja half 8 in de ochtend stonden we in de rij voor de Botanic Gardens. Onderweg kwamen we Chinezen in slaapzakken tegen die al bij de ingang lagen... Gekke mensen. Pas om 10 uur ging het park open dus in de tussentijd met Tim en Rebecca Sydney ingegaan voor lekker koffie, maarja als je ons op stapt stuurt dan komen we ook terug met iets lekkers. Namelijk fles Champagne!!! Om 10uur ging de fles al open, want glas en alcohol was verboden. Shaken shaken, hop we maakten even statement in de rij. Helaas schrok Rebecca zo van de kurk dat ze van een stoepje afviel, haha het was echt hilarisch om te zien maar ze viel achteraf best hard... Om 10uur gingen we eindelijk beetje lopen, iedereen stak voor maar wij bleven braaf en om 12uur eindelijk binnen. Potjes pesto weg moeten gooien, maar de drank was binnen haha, vodka of water wie ziet ook het verschil?! Laura en Sanne hadden al plekje, dus toen ik de hele meut mee moest slepen had ik eindelijk de aandacht: WE HEBBEN EEN GOEDE SPOT! Heel de groep mee gekregen naar dat punt en daaar zaten we dan, recht voor het opera house en the harbour bridge. Echt ik heb een geweldige dag gehad. Het was prop prop vol in het park, geen gras meer te zien. Chinezen met slaapzakken en camera's overal op de beste plekken, inclusief schaduw. JALOERS: het was zooo heet. Dus overdag echt de zon vermeden en lekker rond gewandeld. het leek net een festival, alleen dan zonder lekker muziekje maar super sfeer. Ook veel naar de EHBO geweest om ijs voor Rebecca, want dat arme kind had zich heel erg bezeerd. Heel haar knie was dik. Verder gelukkig wel genoten van de dag maar veel moeten zitten. De rest van de avond.. ja, ehm hoe ga ik dit vertellen want opa en oma, papa en andere familie lezen dit vast ook maar toch... Ik weet namelijk niet alles meer van de avond haha maar heb dit echt nog nooit gehad!!! Ik had hele goede plek, lieve vrienden om me heen, heel goed zicht op het vuurwerk. Aan mijn whatsapp berichtjes (inclusief beschamende spraakgesprekken) heb ik gezien dat ik iedereen toch best miste. Oud en nieuw zonder familie en vrienden is toch wel gek, zeker omdat het hier 10 uur eerder is! Maar door alle berichten waren jullie wel beetje bij me!!
Kortom: TOP DAG!! Volgende keer moeten jullie allemaal mee oke? Want new year in Sydney is onvergetelijk (of misschien toch beetje, als je teveel vodka drinkt ;)!

De dagen erna lekker in Sydney gehangen; bekenden gezien, nieuwjaarsborreltje gedaan! Op nieuwjaarsdag in ChinaTown een echte chineze maaltijd gegeten. Nou NIET DOEN! Chinezen zijn gek; ze eten kippenpoten zonder vlees en het haar er nog aan. Wij dachten we gaan voor iets veiligs, maar toen we ernaar vroegen zei ze; Uh whut? Uhh sorrrie Chineees peeepol like them! Oke, nou niet echt goed begin haha. Op 2 januari ben ik nog naar grootste club van Sydney gegaan; IVY! heel vet, groot, zwembad en liften erin. Nou zelfde verhaaltje weer; stappen! Toen ik terug kwam in appartement was iedereen nog wakker. Val en rebecca gingen die nacht om 4.30 naar het vliegveld en besloten maar wakker te blijven.. Amai werd latertje waardoor ik mijn trip de volgende dag gemist heb. Ik zou met Sanne en laura naar Blue Moutains gaan, maar helaas wekker ging niet af. Gelukkig vandaag wel geweest met Simon, Zwiterse jongen die ik op Fraser island ontmoet heb. Three Sisters gezien, paar stenen haha. Heel veel bomen, lookouts en watervallen. Blue Moutains zijn echt heel mooi maar heb mijn work out wel weer gehad! Pff.

Ik heb nog 1 dagje over in Sydney, ga morgen nog paar toeristische dingen doen en dan vlieg ik de 7e naar Alice Springs! The Red Centre of Australia; heel veel zin in. Ik ga wel in mijn eentje maar moet goedkomen... De rest van mijn plannen zijn als volgt; drie dagen de outback in (buiten slapen aahhh, eng maar wel onder de sterrenhemel) en Uluru, kings cayon zien. Daarna vlieg ik naar Melbourne om daar papa weer tezien! Papa komt 14 januari aan in Melbourne dus heeeel leuk! helaas heb ik maar 6 dagen met hem samen, want de 20e vlieg ik naar Brisbane. Ik blijf daar nog 1dagje bij Paulette en vlieg de 21 naar Auckland, NZ!

Heel veel zin in, nieuw land en nieuw mensen. Maar eerst lekker even met papa zijn! Hopelijk hebben jullie goede vakantie gehad allemaal, denk ondanks al dit leuks echt veel aan thuis! Mis jullie.

Hele dikke kus en liefs vanuit SYDNEY


  • 05 Januari 2014 - 13:52

    Annemijn:

    Hahaha heerlijk om te lezen lieve Elientje. Ik las er zo doorheen met een big smile. Ik ben zo blij dat je het daar zo fijn hebt. Je maakt zo bizar veel mee! Geniet er maar heel veel van, meer dan even aan ons denken moet je niet doen, once in a lifetime dit! (Voor je het weet zit je weer bij mij opgescheept..!) Dikke kus

  • 05 Januari 2014 - 14:05

    Ans:

    Hey Eline,

    Ook voor jou een heel gelukkig nieuwaar!!! Ik hoop dat je nog een super tijd hebt down under!!!

    Super leuk om jullie avonturen weer te lezen, bizar dat couchsurfen bij Peter!!
    Heel plezier op je volgende tocht!! Geniet ervan!!!
    Fijn dat je papa langskomt!!

    Enne......voorzichtig met alcohol hè ;)!!

    Liefs, Ans xx

  • 05 Januari 2014 - 15:03

    Lotte:

    he Eline,

    Je verhalen zijn echt super om te lezen.
    Gaaf dat je het daar zo naar je zin hebt.
    En je hebt mijn treinrit naar Breda ook wat leuker gemaakt.

    Xx

  • 05 Januari 2014 - 15:04

    Rebecca Freeling:

    Hahhaa je bent zo grappig jij!
    Hoop dat ik je nog zie in Adelaide, dikke kus xx

  • 06 Januari 2014 - 10:34

    Peter:

    Hoi Eline .... ligt het nu aan mij of heeft natuur voornamelijk plaats gemaakt voor party, haha
    Zoals je al schreef, nog 7 daagjes en dan vertrek ik ! Vandaag het visum definitief binnen, pff. Heb er heel veel zin in jullie weer te zien.

    gr. Pap.

  • 06 Januari 2014 - 18:40

    Annelot:

    Haha eline, zo leuk om dit te lezen! partyanimal! klinkt als een paradijs daar en echt iets voor mij! Maar ik mis je wel dus kom maar snel weer terug om samen met mij te feesten:)

    Dikke kus

  • 06 Januari 2014 - 19:27

    Eveline:

    Prachtig die peter sun! Daar wil ik ook wel een feesje vieren

  • 06 Januari 2014 - 19:32

    Eveline:

    Klinkt echt supergaaf oud en nieuw in sydney! Succes in de outback em heel veel plezier met je paps! Zal fijn zijn weer even familie te zien!! Dikke knuffel eef

  • 06 Januari 2014 - 20:07

    Jessica:

    Lieffieeee whahahha zoooo leuk dat verhaal van Peter Fun! Pfff wat gerken ik dat zeg al die leuke aussies die zoveeel voor je doen omdat er alleen maar leuke mensen in aus zijn zoals jullie backpackers zonder slechte bedoelingen!
    Ondanks dat nog steeds zoo leuk dat ze dat doen net als die Peter haha hilarisch die vragenlijst en keldingkast. Wij als Nederlanders denken dan al vaak dat er iets niet klopt of vragen ons dat af wat ze er voor terugwillen! Echt heeeel leuk je verhaal schatje! Moest ook enorm lachen om je spreekbericht je klonk totaaaaal niet dronken;) whahaha en die opmerking over de blue mountains: 3 stenen haha echt iets voor jou! Genietse liefje want de outback is super en in nz ga je ook zooooveeel leuke dingen doen! Ps al gewend om veel te wandelen? Zo niet, nz here you comeeee! Liefs enele

  • 06 Januari 2014 - 20:08

    Jessica:

    Liefs en een heeeeeleeee dikke kus voor jou schat ik denk aan je! Ook een dikke kus voor Val en heel veel leuke momenten met je paps maar dat komt vast goed!

  • 06 Januari 2014 - 20:41

    Moi:

    Allemaal zo bedankt voor leuke en lieve reacties. Vind ik echt super leuk om te lezen en dan weet ik ook hoe jullie mijn avontuurtje vinden ;)! Haha hierna komt weer genoeg cultuur natuur en sserieuze dingen hoor. Komt goed haha. Nu boarden naar Alice springs!

    Lieefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben Eline, 21 jaar en net afgestudeerd in HRM te Breda. Studie is afgerond en dan komt de vraag: en nu? Na lang denken en twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: ik ga reizen! Over een paar dagen zit in namelijk in Australië en gaat mijn reis daarna nog verder naar Nieuw-Zeeland. In totaal ben ik 5 maandjes Down-under!!

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 15405

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Australië & N-Z

Landen bezocht: