Agnes Water/1770, Cast-Away, Fraser and Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eline - WaarBenJij.nu Agnes Water/1770, Cast-Away, Fraser and Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eline - WaarBenJij.nu

Agnes Water/1770, Cast-Away, Fraser and Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 December 2013 | Australië, Byron Bay

Allereerst iedereen Merry Christmas! Ik zie zoveel foto's van kerstbomen, cadeautjes en familie's gezellig bij elkaar voorbijkomen. Ja, zo gaat dat met kerst. Dit jaar is het wel heel anders om in je korte broek en de zon kerst te vieren. Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste verslag, oeps! Snel inhalen dan... Jullie hebben toch vakantie he ;) dus neem je tijd voor deze en als het niet interessant is haha: sorry!

Na de whitsundays namen Valerie en Rebecca gelijk de Greyhound-bus naar de volgende bestemming. Ik ben nog tijdje in Airlie Beach gebleven omdat ik wachtte op drie jongens die op maandag 2 december van de boot afkwamen. Het is hoogseizoen aan de oostkust en Australië heeft zelf ook vakantie dus alles is heel druk en volgeboekt. Ik haat plannen en wist ook niet dat het zo erg was dat alles vol zou zitten. Ik had niet echt gepland wat resulteerde in 9 dagen wachten op mijn volgende trip of annuleren. De jongens hadden hetzelfde probleem dus samen hebben we roadtrip gedacht van Airlie Beach naar Agnes Water/ Town of 1770. De zondag was ik nog dagje ' alleen' en het regende echt de hele dag. Ik ben op terrasje gaan zitten, heerlijke koffie besteld (eindelijk geen instantkoffie) en gebruik gemaakt van de free wifi! Dit was even een baaldag; daar zit je dan in Australië het regent, alles is duur, volgeboekt en je moet dus plannen. Niet echt mijn sterkste kant om beslissingen te nemen... Gelukkig was dit snel weer voorbij toen ik bekende tegenkwam en daar alle cafés ben gaan afstruinen. Eindelijk weg uit Airlie Beach; onze roadtrip begon! Echt heerlijk om te touren met de auto. We zijn gestopt bij Finch Hatton: een prachtig National Parc waar je van rotsen kon springen en je slaapt elke nacht op campings. Weer heel andere ervaring dan in hostels. Zo hebben we geslapen op camping direct aan zee waar je prachtige zonsopgang had en bij mega mango boom: in de winkel kosten die 5 dollar per stuk en hier gratis: inladen dus! Ik had niet echt goede campinguitrusting dus sliep helaas wel elke dag op de grond. Maar hee, inmiddels zijn we dat wel gewend:) Na wat waterplezier in Finch Hatton zijn we naar het plaatsje Sarina gereden. Ik wilde hier toch graag eventjes heen... Ik vond het zo bijzonder dat helemaal hier in Australië een stadje met mama's naam is. Even een nadenk momentje, je zit helemaal hier en geniet maar je moet altijd met zo'n groot gemis omgaan. Ik denk er elke dag zoveel aan en heb echt gevoel dat ze bij me is. Je moet het gewoon nemen van het leven nu, niet uitstellen want je weet nooit wanneer het stopt!

Die avond sliepen we weer op camping maar er waren zoveel muggen dat we de avond vooral in de tent hebben doorgebracht. Lekker ouderwets met spelletjes. Woensdag 4 dec: de dag dat de auto het begaf. Heerlijk hoor roadtripping, maar rond 11uur in de ochtend sloeg de auto af want was over verhit. We dachten het probleem gevonden te hebben, en reden door naar dichtstbijzijnde stadje. Helaas sloeg 'Miepmiep' weer af en hebben we het laatste stuk moeten duwen. Ik had ook erg belangrijke rol namelijk sturen! Na 1 km duwen helemaal bekaf bij de garage in the middle of nowhere aangekomen. De auto was te heet om eerst te onderzoeken dus moesten 'even' uurtje wachten. Daar lagen we dan naast de garage in grasveldje in de brandende zon, ik werd na 10 minuten al gek van het wachten. Na 1,5 uur ging de beste man even kijken naar de auto en concludeerde vrij snel dat hij totalloss was. We hadden er nog voor 50 dollar laatste redmiddel in gegooid: een of ander wondermiddel wat zou kunnen werken. Helaas niet voor MiepMiep. Dit was even dieptepunt...En zeker voor de mannen want daar zat heel veel geld in. We hebben de hele dag bij die garage op dat grasveldje gezeten en plan bedacht om daar weg te komen. De auto zat vol met campingspullen, de jongens hebben daar echt veel geld in gestoken. Wat gaat mee? Wat blijft hier? Inmiddels al een Greyhound pas gekocht en we hadden nog een halfuur voordat onze bus zou komen. 1 van de jongens wilde perse nog een afscheidrit maken, wij verklaarden hem allemaal voor gek. ´Als hij straks ergens stil staat dan missen we straks de bus en waarom is hij zo koppig enz, enz. Maargoed; hij moest en zou gaan. Ik denk na 5 minuten komt hij aanracen: HIJ DOET HET!!! Nou... paar keer testen en jahoor? Een half uur voordat de bus gaat blijkt hij het gewoon te doen. Wondermiddeltje misschien toch gewerkt. Dit moment was geweldig; van dieptepunt naar hoogtepunt. Alles werd weer ingeladen en waren weer back on the road! Om dit te vieren hebben we onszelf getrakteerd op een lekkere steak in Rockhampton. Ook wel bekend als de ' biefstukhoofdstad' van Australië. Ook was er nog Rodeo bezig maar vond ik echt te zielig...

Doordat MiepMiep stuk was hebben we wat andere ideeën moet skippen want op 5 december moesten we in Agnes Water zijn voor Sinterklaas! Ook in Aussie hebben we Sinterklaas gevierd met hele groep NL. Helaas wel zonder pepernoten en speculaas, dan wel weer met Goon en cadeau's. Agnes Water/1770 was echt heerlijk relaxen in mooi hostel. In Agnes ben ik omgetoverd tot motermuis en surfchick. We hadden hele leuke trip geboekt; Scooteroo. Je krijgt leren jacks aan, een stoere vlammenhelm en klein scooter/motortje. Na paar test rondjes is het tijd om de weg op te gaan. We gingen op zoek naar kangaroo´s. Die staan aan de kant van de weg, hoog op hun pootjes je heel verbaasd aan te kijken.Echt met zo´n uitdrukking van HUH, huh wat gebeurd er? Tot 70/80 km scheuren op die motortjes richting een prachtige sunset. De dag afgesloten met typische Australische Wedges met sour cream and chili saus. In Agnes heb ik ook voor het eerst gesurft; echt super vet! Ik ben na 1x al verslaafd, wil het heel snel weer doen. In het begin is het vooral zouthappen maar na paar keer kon ik al staan! Peddelen, peddelen, kijken naar je golf, afzetten en JUMP! Oyeah, daar ga je dan... maar dan weer terug die zee in met metershoge golven was geen pretje. Je krijgt een sexy pakje aan maar achteraf heel blij om. Af en toe lijk je dus net aangespoelde zeehond en denk maar niet dat je bikini dan nog goed zit. " Crazy Dutchies' zei mijn surfinstructeur steeds. Agnes Water is voor sommige saai maar wij hebben ons hier zo goed vermaakt. Twee avonden nog naar strand gegaan waar groot kampvuur was met allemaal Ozzies en muziek.
Op 9 december was het dan eindelijk zo ver; Cast Away! Hier hebben we dus 9 dagen op gewacht... Kennen jullie de film CastAway met Tom Hanks? Deze trip is hetzelfde idee: je wordt gedropt met klein vliegtuigje op onbewoond eiland en je mag het daar uitzoeken. Haha oke, er was wel een basis kamp met tenten en mini keuken maar verder waren er geen regels en mocht je doen wat je zelf wilde.We hadden zelfs een Wilson <3 De rit in het vliegtuig was nog leukst van allemaal: de piloot Bruce was knettergek en deed allemaal stunts! Aaah dat gevoel in je buik wat je hebt in achtbaan, alleen dan voor veel langer. Op het eiland hebben we krabben gevangen (en gegeten), oesters gezocht, kayakken, wandelen, sunset gezien en drankspelletjes gedaan want na sunset was er weinig te beleven. Het was echt heel basis; 1 bak met water om af te wassen. Dat was na 1 minuut al pikzwart. De wc was 50m van het kamp en bestond uit een emmer. Als je klaar was mocht je er wat blaadjes overgooien; wel zo fijn voor de volgende. Hebben jullie al een idee haha? Ik heb vooral lekker op strand gelegen en eens begonnen in een boek. Je doet elke dag zoveel dat je voor zonnen niet eens tijd heb. Mijn doel was; bruinen.

Van Agnes Water naar Bundaberg: bekend om zijn rum! De mannen gingen naar de Rum Factory en mij hebben ze afgezet bij supergroot winkelcentrum! Daar heb ik me wel eventjes vermaakt. Na hele dag regen (ja het regent hier best wel eens) kwamen we aan in Rainbow Beach. De reden dat we daar stopten in voor Fraser Island dat daar vlakbij ligt. Afscheid genomen van de jongens want ik ging de volgende dag al op mijn tour. Fraser Island was echt geweldig. Ik ging alleen naar deze trip en ben er zo blij om want heb de tijd van mijn leven gehad! Je bent lekker jezelf, weer even helemaal anoniem, nieuwe mensen leren kennen en gewoon doen waar je zelf zin in hebt! Met 64 mensen verdeelt over acht 4wheel drives vertrokken we naar het grootste zandeiland ter wereld. Ik zat in Group A wat al snel werd ongedoopt tot ' The A-team'. Je kent het bekende deuntje vast; tattatadaa, tatata lalalalala kwam elke ochtend uit de speakers. Ik had echt een super leuke autogroep maar de rest van de groep was ook zo gezellig waardoor ik zo'n leuke tijd heb gehad. Plus: ik was de enige NL dus ook wel eens fijn! Je rijdt met deze stoere jeeps over het zand wat net aanvoelt als rijden op sneeuw. Van motormuis, surfchick naar DJ; ik was hele trip met mijn volgepropte iPod de DJ. Hot spots van Fraser: Lake Mckenzie, champagne pools, Lake Wabby and Indian Head. Als je het wilt opzoeken op Google of mijn foto's, allemaal super mooi. Om naar Lake Wabby te komen moest je eerst een uur wandelen, wat een rotleven ook. Nou moet zeggen dat we allemaal lekker even geklaagd hebben haha. Champagne pools; lekker bubbelen! Indian Head heeft echt prachtig uitzicht; vanaf daar kon je turtles en stingrays spotten. Turtles komen af en toe naar boven om lucht te happen. In de avonden kook je met je eigen auto groepje en savonds is het feest in het kamp! Daarom begin je de volgende dag eerst in ' Hangover Creek' : super koude stromende rivier waar je lekker in kan drijven om zo van je kater af te komen. Het is echt geen pretje om in die jeep te zitten tijdens alle bumpy rides met je kater. Je gaat echt door bospadden heen, je schut alle kanten op en we zijn zelfs 1x vast gekomen. Heel apart crossen over het eiland (en aan de linkerkant) en onze auto had moeite met de eerste versnelling. Je moet heel snel reageren als je door zachtzand en water rijdt, maar die stomme auto ging niet naar 1 en echt ik gebruikte al mijn kracht maar helaas: we zaten vast. Haha auto duwen, wielen spinnen in het zand maar dankzij perfect teamwork waren we snel weer vertrokken! Moest niet heel gênant iemand bij komen gelukkig :p De avonden waren vol met spelletjes. Een paar canadezen en zweden speelden een spel dat je geen ' Mine' mocht zeggen maar vergaten ze mij even te vertellen. Elke keer als ik het zei moest ik 10 push ups doen. Je kunt misschien voorstellen hoe ik er de volgende dag uitzag.. Pushups in zand, ieh ik was echt heel vies. Daarnaast nog spellen wat je met wel 25 mensen kon spelen, staan en dansen op de tafels. Ik kom terug met 100 nieuwe spellen, dat weet ik wel haha! Kortom; FRASER I LOVE YOU!

---------------- Pak een drankje, keep on smiling:) en continue voor deel 2:

Ik zal jullie niet helemaal meenemen in het ellendige in en uitchecken elke keer bij hostels, wachten op de bus, cheap eten halen en al die stapavonden oke, maar dat zit er ook allemaal tussen. Op de afterparty van Fraser had een van de tourguides me aangeboden een nacht bij hem en zijn huisgenoten te verblijven, zodat hij mij Rainbow Beach kon laten zien. Het klonk wel heel aantrekkelijk: door een local rond geleidt worden en gratis accommodatie. Maar als ik twijfelgevoel heb, doe ik het liever niet. Je weet nooit wat hij ervan verwacht. Dus maandag 16 december naar Noosa! Ik had een kayaktrip hier geboekt maar ik was echt helemaal kapot van al die dagen kamperen, slapen op de grond en feesten. Ik zag mezelf niet echt zitten in zo'n kayak dus ben lekker niet gegaan. Ik heb in mijn hostel in Noosa twee meiden ontmoet waar ik lekker mee gechillt heb in het hostel en volgende dag zijn we flinke kustwandeling gaan maken.. Na 1 nachtje in Noosa ging ik eindelijk weer naar een grote stad; BRISBANE! Bijna bevroren (airco is bizar koud) kwam ik met de Greyhound aan in de big city. Helemaal verloren liep ik daar met die zware backpack door wolkenkrabbers en druk verkeer. Na pokke end lopen had ik mijn hostel gevonden. Ik had twee nachten in hostel geboekt, na even opfrissen heb ik Valerie en Rebecca opgezocht. Die had ik al 2,5 week niet meer gezien dus samen drankje gedaan in South Bank: deel van Brisbane aan de rivier met alle cafeetjes en restaurants. Ik was zo verrast door de mooie stad en alle kerstversieringen. Allemaal shows waren bezig, kinderen die kerstliedjes zingen en dan loop je over de brug waar je prachtig uitzicht heb over Brisbane by Night. South Bank is super gezellig; er was op groot scherm een kerstfilm bezig buiten en allemaal terrasjes. Na 2,5 week hadden we elkaar weer zoveel te vertellen en na weer bijgekletst te hebben met de meiden, ging ik terug naar mijn hostel waar ik gelijk Jacomijn tegenkwam ( daar had ik samen een auto mee gehuurd op Magnetic Island). Okeeee 1 drankje om weer bij te kletsen, werden er meer en meer en we belanden in de ' Down -Under' bar onder het hostel. Hele leuke maar aparte avond: thema was Ladies Night maar dit gelde ook voor Lady-Boy. Er was wedstrijd welke jongen het meest vrouwelijk was dus half de club liep in een jurk. Hm dat is dan weer jammer.. In Brisbane is geen zee maar aangelegde lagoon. Ik vond het wel wat hebben: je ligt midden in de stad tussen alle hoge gebouwen aan de lagoon. Klein strandje met zwembad erbij. Na de lagoon een typische backpackermaaltijd gegeten: pasta tuna en klaarmaken voor een nieuwe stapavond in Down-Under bar. Deze keer was er een wet t-shirt contest, vrouwen en mannen gaan er echt helemaal voor hier! Verder ook gewoon normaal gedanst hoor haha. Maar dit viel eventjes op die avond.

In mijn hostelkamer is weer vanalles gebeurd, eigenlijk niet om te benoemen in deze blog. Wat zijn hostels toch fijn af en toe haha. Genoeg over hostels en stappen... Weten jullie nog dat ik in Sydney op het vliegveld een vrouw had ontmoet? Ze had mij uitgenodigd bij haar als ik ook nog eens in Brisbane was. Ik heb haar weer gesproken en was meer dan welkom om daar ook twee dagen te verblijven. Ik zat bij het centraal station te wachten op haar, best apart want heb haar gewoon maar 5 minuten gesproken. Haar ex-man kwam toevallig uit Breda, ze had dochter van mijn leeftijd en zo hadden we contact gegevens uitgewisseld. Er kwam een supermooie cabrio aanrijden en jahoor: dat was mijn vervoer! Paulette parkeerde snel de auto voor het station en tijdens het rode licht kon ik snel instappen. Ze vertelde me vanalles over de stad en nam me mee naar haar huis. Jeetje, ik heb het zo getroffen met deze familie! We reden de oprit op, garagedeur ging automatisch open en daar stond ik dan: echt een luxe huis. Er waren twee badkamers, marmeren vloeren, mooie grote keuken en meerdere zithoekjes met overal TV natuurlijk. Daarnaast was er een jacuzzi in te tuin en hadden ze een lieve pluizige kat, zo'n dure raskat weetjewel!? Nou ik was echt overdonderd door alle gastvrijheid want ik mocht in haar dochters kamer slapen. Madeleine, 23 jaar en zo gek als een deur, en ik klikte ontzettend goed. Ze had me uitgenodigd voor een etentje met haar vriendinnen in Brisbane. Ik mocht geen korte broek, niks casuals aan maar echt een jurkje! . Ik dacht: ojee dat wordt vast heel duur en ik ben een backpacker. Ik heb niet echt leuke/chique kleding mee op reis. Gelukkig had Madeleine (ookwel Maddy) dezelfde maat schoenen en kleding dus mijn nieuwe outfit was helemaal van haar. Luxe afgezet door mams in de stad kwamen we aan bij ' River Bar'. De meest luxe plek die je kan bedenken; vol met business mannen in pak en mooi geklede vrouwen: niet te vergeten een schitterend uitzicht over het verlichte Brisbane en ' The story Bridge'. De brug heeft elke maand andere kleuren: in oktober roze vanwege borstkanker bijvoorbeeld. Nu was hij vol met kerstverlichting! Het was super leuke avond met Maddy en haar vriendinnen. Eentje zei: ' Is it too early to say i love you?' haha so sweet. Na wat lekkere tapas als dinner kwam al snel de eerste fles op tafel. ' Because it's Christmas' was het motto van de ozzie. De rest van de avond bleven de advocaten ons verwennen met flessen wijn. Thankyou Christmas. De hele avond werd ons dezelfde vraag gesteld: hoe we elkaar kenden? Die vraag krijg je normaal nooit maar ik viel toch wel iets meer op op dit feestje. Het was wel duidelijk dat ik niet uit Brisbane kwam. Alleen hoe Maddy en ik elkaar kenden was natuurlijk wel apart verhaal. Hoe verder de avond volgende, hoe gekker het verhaal werd. Uiteindelijk hebben we een heel raar verhaal op gehangen dat we al jaren vriendinnen zijn omdat haar vader uit Breda komt en ik haar ieder jaar kom opzoeken? Hoe de avond eindigde is beetje onbekend. De volgende dag werden Maddy en ik wakker in hetzelfde bed. Paulette was ons al kwijt want eentje zou op de bank moeten liggen maar de avond was zo gezellig dat we samen in slaap zijn gevallen in haar bed. Ik was wel zo lief om haar gewoon uit te nodigen in haar eigen kamer ;)!
Die dag hadden we volgens Paulette een ' Slack Attack' : hele dag lui in het huis gehangen. Zij vond dat Maddy me wel eens had mogen rondleiden door Brisbane maar ik vond het heerlijk om weer eventjes een ' huis' te hebben dus vond totaal niet erg. Savonds samen met Paulette, Matt (piloot die daar ook logeerde) en Maddy gegeten. Paulette had echt heerlijk gekookt, haalde haar nieuwe Asia Set uit de kast zodat we helemaal in stijl konden eten.

Met Maddy die avond naar ' Oh Hello' in de Valley gegaan: een feestje met Fake Snow and silent Disco. Silent Disco is met koptelefoons op trouwens! After all toch nog een white christmas. Echt hele leuke avond gehad want Maddy heeft me alle leuke plekken laten zien van Brisbane die avond. De volgende dag lekker touren door Brisbane met de auto (zoveel lekkerder) en zijn we naar markt gegaan waar we onszelf met massage hebben verwend. Ik heb die genomen omdat ik zoveel uitstralingspijn heb naar mijn benen en heel mijn rug vastzit: het was dus meer afzien! Ik ben uiteindelijk langer gebleven omdat ik het zo leuk vond bij hun. De laatste avond afgesloten bij de 'Turk' met muziek, dans en tafel vol eten. Helaas zat mijn verblijf er toen op en brachten ze me de volgende dag naar de bus. Echt zo leuk gehad, en zie ze 20 januari weer omdat ik vanaf Brisbane naar Auckland (NZ) vlieg dus blijf daar nog nachtje.

Ik heb het idee dat dit verhaal veeelste lang wordt dus ik stop met typen voor jullie ook! Hopelijk heb je dit beetje op gemakje kunnen lezen. In Surfersparadise nog zo'n bizarre tijd gehad dat ik dat uitgebreid wil vertellen. Ik ben nu in Byron Bay geweest voor kerst en ga met Valerie en Rebecca door naar Sydney.

Er volgt meer en foto's komen op Facebook. Nu ik al die foto's van thuis en familie zie mis ik jullie toch wel heel erg hoor!
Kuskus xxx

  • 26 December 2013 - 13:28

    Vicky:

    Leuk Eline om zo je verhalen te lezen! Het leest als een leuk boek, dus van mij betreft mag je nog veel meer schrijven haha. Fijne dagen nog en de groetjes aan je zusje. Xxxx

  • 26 December 2013 - 14:57

    Marloes:

    Eline, geweldig!! Wat maak je veel mee! Suuuuper tof om te lezen. Als ik kon had ik het eerste beste vliegtuig gepakt haha. Een hele fijne kerst en alvast een super oud en nieuw met Val en Rabecca.
    Liefs

  • 26 December 2013 - 16:23

    Maxime:

    Eline wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Echt leuk dat je zoveel lieve mensen ontmoet en zoveel leuke dingen doet. Geniet er nog van meid!

  • 26 December 2013 - 17:50

    Rinus En Jenny:

    Lieve Eline wat leuk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt.groetjes aan Val en
    Rebecca. Liefs

  • 27 December 2013 - 14:06

    Petra:

    Lieve Eline, geweldig wat jij allemaal meemaakt! Van heel primitief naar superdeluxe! Super dat je het zo naar je zin hebt! Genietze nog! Liefs, Petra

  • 27 December 2013 - 21:01

    Annemijn:

    Wauuuw Elientje, wat een avonturen. Je maakt bizar veel mee, echt super. Ik denk aan je vanuit NL. Liefs xxxx

  • 05 Januari 2014 - 00:14

    Ans:

    Hoi Eline,

    Ik vind het heerlijk om je verhaal en te lezen, lekker lang!!

    Wat een avonturen!!! Heel leuk!!

    Geniet er maar lekker van!!

    Xx Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben Eline, 21 jaar en net afgestudeerd in HRM te Breda. Studie is afgerond en dan komt de vraag: en nu? Na lang denken en twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: ik ga reizen! Over een paar dagen zit in namelijk in Australië en gaat mijn reis daarna nog verder naar Nieuw-Zeeland. In totaal ben ik 5 maandjes Down-under!!

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 15404

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Australië & N-Z

Landen bezocht: