Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eline - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eline - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 December 2013 | Australië, Airlie Beach

He lieve dutchies!

Mijn laatste verslag was in cairns, waar ik meer dan twee weken gezeten heb. Ik heb daar ontzettend leuk gehad. Voelde me er al beetje thuis want je kent de weg, de mensen en je komt iedereen steeds tegen. Mensen komen en gaan maar ik bleef. Inmiddels leuke groep mensen waar ik de dagen mee doorbracht. Ook handig want inmiddels raakte ik bevriend met mensen van travelagencys wat je af en toe leuke kortingen kan opleveren. Na mijn roadtrip na het noorden van cairns heb ik nog vette reeftrip met mijn duitse vriendinnetje gedaan. Eerste keer gedoken! Ik vond het maar aparte ervaring zolang onderwater zijn maar ademen ging goed gelukkig haha. Ze hebben in australie nogal moeite met mijn naam... Eliena, Elena, wordt het ongeveer. Op de boot had ik perongeluk mijn achternaam alleen opgeschreven dus als ze me zochten was het: ven der sloooet?? heel fijn. Ah ik werd nog door een van de crew in het water gegooid tijdens voedertijd. Heeeeel apart al die kletsende vissenlijfjes tegen me aan. Echt ook weer iets voor mij maar ik kan nu het Great Barrier Reef tevreden verlaten. Hele mooie onderwaterwereld.

Mijn tijd in Cairns zat er echt op, ik moest door! My backpack and me hadden eindelijk de bus bereikt en toen stond iedereen me daar op te wachten, echt heel leuk. Dat is zo jammer aan reizen, je ontmoet veel mensen maar het is ook altijd afscheid nemen. Zij werkten daar voornamelijk of hadden de oostkust al gezien dus konden niet samen verder. Op maandag 18 november vertrok in van Cairns naar Mission Beach. Eerste keer met de Greyhound bus. Deze bus gaat heel australie door en ik heb een pas gekocht tot sydney: hop on, hop off systeem. Je kan tussen die plaatsen zelf bepalen wanneer je verder gaat en waar je stopt. De greyhound bevalt prima. Ik krijg het elke keer nog voor elkaar om lekker luxe twee stoelen voor mezelf te hebben en uit de buurt van kinderen en Aboriginals te zitten. Lucky me. Als je geluk hebt is de bus op tijd en heb je wifi/oplaadpunten. Dat geluk moet voor mij nog komen denkik...

Mission Beach heb ik drie dagen gezeten. Aan de hand van de naam niet heel gek dat ik mooi strandplaatsje verwachtte. Helaas ik kwam weer terecht in een bush bush. Super fijn hostel om te chillen maar savonds moest je oppassen voor allerlei beesten. Na een nachtelijke skype sessie helemaal lek gestoken. Ik had alles onder gesprayd behalve mijn handen en voeten. Op 1 vinger wel 5x gestoken. Geen prettige nachten: motten en vliegjes die op de komen zitten of kleine hagadissen die overal rondkruipen. Ik ben wel klaar met het regenwoud haha. In missionbeach heeft het ook veel geregend. Met twee nl meiden me daar toch goed vermaakt. Ik had hele goede wifi dus tijd om wat zaken te regelen. Het geld gaat zo hard dat ik op het idee kwam te gaan couchsurfen. Nog nooit gedaan maar wereldwijd bekend.
Na drie urige busrit aangekomen in Townsville waar mijn host al stond te wachten. Pour guy, de bus was uur te laat en ik had geen bereik dus hij stond er al even. Ik sliep bij twee army guys die samen mooi huis hadden net buiten de stad. Twee duitse meisjes hadden de slaapkamer al dus ik sliep echt op de bank:' very comfortable' volgens Nick. Ik kan zeggen dat ik hele goede eerste ervaring had bij de jongens. Als meisje alleen weet je natuurlijk nooit of het verstandig is. Dit waren twee leuke spontane jongens van 22 die me de stad hebben laten zien en super gastvrij waren. Overdag waren ze aan het werk dus ben ik alleen Townsville gaan ontdekken. Een dag met mijn brabantse vrienden Tibor en Twan opgetrokken die een buske hebben. Nick kwam me ook weer ophalen na zijn werk en ging me de stad laten zien vanaf Castle Hill waar heel Townsville hardliep. Wij reden heel luxe met zijn BMW naar boven. Uitzicht over heel de stad en Magnetic Island wat mijn volgende bestemming is. Met de mannen nog op stap geweest maar ook hier is het donderdag studentenavond dus de hele tent stond vol met army guys.

Magnetic Island is te bereiken met de ferry vanaf Townsville. De voornaamste reden dat ik hierheen ging was de fullmoonparty!! Ik verbleef in het hostel waar het feest was dus bij aankomst mocht ik gelijk mijn net ingekochte drank inleveren. Balen! Een Duits meisje Carmen ontmoet die hetzelfde probleem had. Uiteindelijk toch gelukt het terug te krijgen en bij ander indrinkfeestje te nuttigen. Samen met de Brabos en hele groep army guy, die voor weekendje uit waren, naar het feest gegaan. Daar zag ik iedereen uit Cairns, Val en Rebecca weer na aantal weken. Gezellig feestje gemaakt met zn allen. Verder op Magnetic nog autootje gehuurd met mijn roomies, echt zulke mooie baaitjes en rock walibies gezien! Ik wilde nog meer zien van eiland dus besloot nog dagje te blijven bij ander couchsurf adres. Toevallig had Carmen daar twee weken geslapen dus gezellig dat ze erook was. Leukste aan Magnetic was mijn trip naar koala centrum. Hier kon je al mijn favoriete diertjes vasthouden ahummm. Krokodil, slang, andere rare reptielen maar ook natuurlijk de koala. Rustig beestje dat zo in je armen gehangen. Echt knuffelen is het niet want de begeleider zei: Dont move, trees dont move so be a tree and stand still. Duidelijk ;) maar leukste was dat hij poepte op de Duitsers haha. Het einde van de trip eindigde met Bird feeding. Stelletje Lawaaipapagaaien die vechten om het natte brood in je handen. In begin nog best leuk: hee vogel op mijn hoofd lachenn. Twee minuten later zat je helemaal onder de vogels, kwamen aanvliegen van alle kanten en die kleine pootjes om je vinger geklemd. Ik probeerde ze nog van mijn hand te shaken maar zij wonnen. Zie fotos op facebook!
Na deze drukke beestendag bij mijn couchsurf adres geslapen. Toen ik hem belde of hij me rond zes uur kon halen was zijn reactie : oh no darling, thats too late, i start drinking at five. Haha de beste man was dol op zijn rum.

Na magnetic island ging ik verder met de Greyhound naar Airlie Beach. Zes uurtjes later zat ik bij de bbq in de lagoon van Airlie met mijn zussie weer en alle andere dutchies. Airlie beach zelf vond ik niet zoveel aan, voelde alsof ik weer op jongeren vakantie was. Ik sliep zo cheap mogelijk in een 10 bed dorm. Ik lag al lekker in bedje en opeens was mijn roommate toch wel heel raar aan het doen. Ladderzat ookwel genoemd was ze door de kamer aan het wandelen en niet wetend wat ze met zichzelf aan moest. Uit voorzorg had ik mijj backpack verplaatst want ze ging in bed naast me liggen. Nou happy, ze ging slapen maar paar minuten later kotste ze alles onder. Nog steeds slapende meid had niks door... Pff leuk he in hostels slapen haha.

Vanuit Airlie Beach vertrekken de boten naar de Whitsundays, 27 eilanden. Na een volle dag regen gingen we op 28 november met strak blauwe lucht op de New Horizon: ons zeilschip voor de komende drie dagen. Valerie, Rebecca en ik hadden deze trip toevallig op dezelfde datum geboekt dus was eigenlijk wel heel leuk. Hadden nog niet echt veel samen gedaan. I loved this trip! Het was geweldig om door de whitsundays te varen, feest met 33 mensen op de boot en het mooiste van alles natuurlijk Whithaven beach. Ik ga jullie nog jaloers maken met fotos. Denk aan blauwe zee, wit zand en een schitterend uitzicht. Natuurlijk uitgebreide fotoshoot gehad, roggen en een haai gespot! Jammere is wel weer dat je een sexy stingersuit aan moet. Even makkelijk gezegd: pak voor de kwallen. De boot was niet heel groot maar maakte het jjuist lekker gezellig met 33 mensen erop. Met onze twee pakken Goon waren we goed voorbereid. Goon heb ik allang mee kennis gemaakt maar om jullie een idee te geven: vier liter goedkope pakwijn. Tijdens wat leuke drankspelletjes op de boot schreeuwt er dan opeens iemand: dolphin! Zwemmen er toch opeens twee dolfijnen bij de boot, echt vet. Iedereen die mee deed aan het spel was inmiddels dronken en had moeite wakker te blijven. Half slapend lag ik nog op het dek en werd verrast door de schitterende sterrenhemel. Om 12u gingen de lichten uit en was echt de mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb. Ik weet niet meer hoelang ik er daar heb zitten staren maar de volgende dag om half 7 had ik het wel erg zwaar. De crew schreeuwt je wakker met de lionking song: aaaaahwieee hie hie hie, in the jungle. Ik kon hem helaas niet snoozen dus besloot uit mijn hoogslaper te klimmen. BAM, toen ik omhoog kwam stootte ik keihard mijn hoofd tegen het plafond dat 20cm van me vandaan was. Ik kon het niet laten in het Nederlands even te schelden. Bijna een klein misverstand de wereld in geholpen. Canadees dacht even dat we dat in Nederland zeggen als we opstaan... Gvd lijkt misschien ook wel beetje op goedemorgen? Haha heb hem het verschil toch maar even uitgelegd.
De tweede dag zijn we gelijk naar Whithaven Beach gegaan. Super mooi wit strand, waar de meeste mensen hun tanden ook mee poetsen of lichaam scrubben. De fotos zeggen genoeg! Daarna weer paar uur varen richting een snorkelplek. Ik had al paar keer gesnorkeld maar bij deze plek was heel vet dat ik de Friendly Fish genaamd Elvis heb gezien. Elvis is heel groot en laat zich aaien en knuffelen!! Na een kwartier die vis gestalkt te hebben kon ik hem eindelijk aaien;) oyeah! Zwom daar toch rondjes achter dat beest aan haha.. De rest van de tour ons vermaakt met de groep, zwemmen, glijen van het schip, schildpaden spotten en heerlijk eten!

Inmiddels ben ik alweer twee weken verder en genoeg gedaan maar zal ik jullie besparen en pas ik mijn volgende verslag schrijven. Ik vind super leuk alle reacties via whatsapp, mijn blog en facebook die ik krijg. Doet me goed want zijn jullie toch er beetje bij :)

Liefs uit het warme Australie!

  • 11 December 2013 - 17:32

    Jessica:

    Super leuk verslag weer hahah kaola lijkt schattiger dan dat die is hè met die scherpe nagels maarja als je 1000x per dagbgefotografeerd wordt is niemand meer schattig;) leuk ook dat je gewoon bent gaan couchsurfen en bij aussies bent gaam slapen!! Die Elvis is die vis met die paardentanden hè! Super groot zijn die ook, nooit verwacht dat jij die durft te aaien, ben trots op je:p Kusjeeeeee

  • 11 December 2013 - 22:19

    Nelleke:

    Hoi eline,

    Zo te lezen heb je echt super naar je zin. Fantastisch!
    Ben beniewd naar je fotos op facebook.

    Groetjes nelleke

  • 13 December 2013 - 00:42

    Ans:

    Super om je verhaal weer te lezen!! Wat een ervaringen!! Geniet er maar lekker van!!! xx Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben Eline, 21 jaar en net afgestudeerd in HRM te Breda. Studie is afgerond en dan komt de vraag: en nu? Na lang denken en twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: ik ga reizen! Over een paar dagen zit in namelijk in Australië en gaat mijn reis daarna nog verder naar Nieuw-Zeeland. In totaal ben ik 5 maandjes Down-under!!

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 15394

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Australië & N-Z

Landen bezocht: