First week: Sydney & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eline - WaarBenJij.nu First week: Sydney & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eline - WaarBenJij.nu

First week: Sydney & Darwin

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Oktober 2013 | Australië, Darwin

Rush rush and ' no worries' is een goede beschrijving van mijn eerste week in Australie.

Dinsdag 22 oktober begonnen we samen aan de lange lange reis. Ik zat de eerste 12 uur naar een English Teacher: aardig jongen die in de buurt van Bangkok woonde. Toen mijn enige bezigheid het begaf ( mijn beeldscherm) was hij zo vriendelijk met me te wisselen. In bangkok eindelijk even beentjes strekken, 3,5 uur verder vliegen naar Taipei. De 11uur stop in Taipei viel mee: elientje was gewoon bij Valerie haar groepsreis in de bus gestapt en lekker bijgeslapen in het hotel dat voor hun geregeld was. Oke het mocht niet, dus na wat euros dokken mocht ik mee. Laatste 9 uur naar Sydney vielen heel erg mee: mijn buurman was een oud chinees/japans/thais mannetje. We hebben heel de weg 1 glimlach uitgewisseld en verder geen last van hem gehad; ook niet wanneer ik er wel 5x overheen moest klimmen...

Goed.. dit was de reis! Helemaal happy en actief toen ik eindelijk in Sydney aankwam. Het begin van de reis was toch wennen: voor de groep was alles geregeld en voor mij natuurlijk noppes. Dat zou helemaal niet erg zijn als ik alleen was gevlogen maar nu was het contrast nogal groot. Ik was beetje gehaast steeds omdat ik toch ook mijn zaakjes moest regelen. De eerste twee dagen doorgebracht in Manly (deel van Sydney). Al veel mensen ontmoet in het hostel waar ook Val en de groep doorbracht. Zij hadden heel druk programma dus ik moest mijn eigen dagen vullen. Een NL meisje ontmoet en heeft me alles van Manly laten zien, volgende dag met 5 jongens gaan wandelen... Juist iedereen die mij beetje kent weet dat ik wandelen erg vervelend vind ;) maar ik moest toch iets van Sydney zien? Na 2 dagen had ik alleen Manly gezien; uitgeweest, uitgeslapen en strand. Dus we gingen wandelen: top idee. Het was verdorie 10 km! En ze hadden verteld dat het langs mooie kustlijn was enz enz. Neehoor: een bospad op en af van 10 km lang. Lees: vol of enge beesten die Eline niet leuk vind. De jongens hebben zich erg vermaakt omdat ik alles bij elkaar gilde toen ik mega hagadissen zag. Alles werd aangedikt dus ik was bang voor spinnen, slangen en andere enge reptielen de gehele weg! haha wel mooie fotos van die engerds en de uitzichten.

Ik was beetje onrustig; gaf veel geld uit en had nog niks gezien. Ik heb besloten om zaterdagnacht naar Darwin (Noorden) te vliegen. Daar ging ik dan... weg van het veilige en in mijn eentje naar het vliegveld. Onderweg veel leuke mensen ontmoet: iedereen is zo vriendelijk hier. Je kijkt nog maar even zoekend rond en er wordt je hulp aangeboden. Op het vliegveld zelfs een vrouw ontmoet die haar adresgegevens gaf en waar ik langs mag komen in Brisbane. Na heel wat turbulentie en flinke vertraging door de stormen in Darwin, kwam ik rond half 3 snachts in mijn hostel aan. Beetje onwennig want je kruipt snel en stilletjes je bed in en weet niet wie er nog liggen.

Darwin " SUPER HEET" je zweet de hele dag vanwege de luchtvochtigheid en als het regent is het warme regen van een uurtje ongeveer. De eerste dagen was ik: rush rush rush. Ik schrok van de prijzen en moest keuzes maken ( niet mijn sterkste punt). Op zn australisch: no worries mate, no worries. Achteraf ben ik heel blij dat ik naar Darwin ben gegaan. Moest even mijn draai vinden, alleen reizen is best uitdaging maar nu heel veel mensen ontmoet en al leuke dagen gehad. Heel uiteenlopende groepjes waar ik de dagen mee heb doorgebracht; juist wel leuk want heb dingen gezien en gedaan waar ik zelf nooit op zou gekomen zijn.

Gisteren een tripje naar Litchfield Parc: jumping crocs van 2 tot 4,5 m gezien, gezwommen met krokodillen, slangen en weet ik veel wat er nog meer rondzwom in die rivieren. De watervallen waren super mooi en het is zo heeet; moest het water in. Toen ik de tourguide vroeg: are there any crocs or snakes in here? Zei hij: we talk about that later ;)! haha oke, ik ben echt schijterd maar heb het gedaan en was super vet. Het waren geen zoutwater krokodillen want die zijn gevaarlijk maar zoetwater krokodillen; die doen niks. Yeah right! Nou gelukkig leef ik nog want hoor hele verschillende verhalen over de watervallen waar er nou wel en geen zitten :)

Dit verhaal wordt veelste lang maar heb weinig wifi dus wilde jullie toch even op de hoogte houden. Volgende plan is naar Cairns gaan. Morgen is my BDAY maar ik zal helaas onderweg zijn naar Cairns; weet zeker dat dat ook wel feestje gaat worden. No worries and no more rush; nu echt genieten van elke dag en soms eventjes geduld hebben!

Dikkekus uit Darwin!!

  • 30 Oktober 2013 - 07:35

    Knabbel En Babbel:

    Het andere zusje van;)

    Nou we zijn onder de indruk hoor meid. Gezwommen met zulke dieren is toch wel een overwinning;) We hebben ook nog een paar leuke foto's van jou op fb, geen idee of je ze al gezien hebt!?
    Voor morgen hele super leuke en dronke verjaardag:D
    Tot ergens weer met oud en nieuw.

    Kus ons:)

  • 30 Oktober 2013 - 08:50

    Ans:

    Hey Eline,

    Geweldig om je verhaal te lezen. Super dat je dit in je eentje doet!! Geniet ervan!!

    Voor morgen: een hele fijne verjaardag! We denken aan je. Have fun en idd no worries en don't hurry!!

    Tijd genoeg! xxAns

  • 30 Oktober 2013 - 09:04

    Anouk:

    Leuk om te lezen Eline! Geniet van je avontuur!!

  • 30 Oktober 2013 - 09:35

    Marlous:

    Heeeeeee lieverd!!!
    Wat een verhalen al en je bent pas 1 week weg!
    Ben zo jaloers! Ga maar snel verder genieten!
    Xx

  • 30 Oktober 2013 - 10:34

    Carin:

    Hoi Eline, leuk om te lezen dat het allemaal goed is gegaan en dat je al zoveel hebt beleefd en gezien. Super dat je al die dingen waarvan je dacht ze nooit te doen, toch gedaan hebt

  • 30 Oktober 2013 - 10:36

    Carin:

    Voor morgen alvast gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier toegewenst x
    Carin

  • 30 Oktober 2013 - 19:05

    Hans En Jorien:

    He Meiske,
    Waanzinnig leuk om te lezen en wat een avonturen nu al. We zijn jaloers.
    Take care en dikke kus.
    Groetjes Jorien en Hans

  • 31 Oktober 2013 - 08:42

    Jessica:

    Superrr herkenbaar en erggg leuk!! Die draai vinden is meer dan normaal dus komt helemaal goed al ga ne wel echt moeten wennen aan dat wandelen en her vanzelf leuk vinden haha want dat ga je nog heeeeel veel doen! Cairns is echt superr!! Vooral dat feesthostel met dat zwemnas de barretjes en de snorkeltrip! Daar waar ik een weekje op de boot werkte! Als je dat ook wilt, app me! Kussss voor jou en heppieee burtday lieverd!!!

  • 10 November 2013 - 18:56

    Zaura:

    Poepieee eindelijk rustig je verhaal gelezen. Vind het zo gaaf wat je doet en om te lezen dat je al zoveel hebt overwonnen in zo
    n korte tijd, onder andere met de enge beesten. Als ik het zo lees krijt ik zoo de kriebels om ook zo iets te ondernemen, maar helaas verschil moet er zijn en ben daarom ontzettend trots op je dat jij deze stap wél genomen hebt!
    Wacht met veeeel plezier een nieuw verhaaltje van je af want zo blijf ik een beetje op de hoogte van jou mooie avontuur!

    Dikke kus en knuffel!
    Geniet geniet geniet en geniet!!

    Xxxx Zau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben Eline, 21 jaar en net afgestudeerd in HRM te Breda. Studie is afgerond en dan komt de vraag: en nu? Na lang denken en twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: ik ga reizen! Over een paar dagen zit in namelijk in Australië en gaat mijn reis daarna nog verder naar Nieuw-Zeeland. In totaal ben ik 5 maandjes Down-under!!

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 15400

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 05 Maart 2014

Australië & N-Z

Landen bezocht: